Így készült 29. Szállodai aula
Az „Így készült” rovatban a képek mellett rövid leírást is találunk. Ez segítséget ad hasonló helyzetben készülő képekhez.
A helyszín egy szálloda aulája. Nagy, magas nyitott tér, oldalt oszlopok, szemben lépcső. Felül az ablakokból viszonylag sok nappali fény jön. Oldalt vannak lámpák, de csak kis részleteket világítanak meg. A falak és az alsó csempe világos, fehér színű.
Gyújtótávolság, élesség
A nagy térre való tekintettel erős nagy látószögű objektívet érdemes használni, 15-20 mm (ekvivalens) gyújtótávolsággal. Vannak közeli és nagyon távoli témarészletek is. Ezért nagy mélységélességre van szükség. Ennek érdekében előnyös a közepes rekesznyílás, legalább F/8. Az élességet legjobb az első oszlop távolságára, tehát az első oszlopra beállítani.
Beállítások, gyakorlat
A helyiség legnagyobb részét a külső fény világítja meg, ezért a nappali fény fehéregyensúly a legjobb. A lámpával megvilágított részek sárgák lesznek, de ez nem baj, segíti a hangulatot. Használjunk rekesz előválasztásos automata üzemmódot. A falak és az alsó csempe nagyon világosak, ezért állítsunk be plusz expozíció korrekciót (+0,33, +1 Fé). Ha az automata 1/30, vagy hosszabb záridőt állít be, tegyük a fényképezőt állványra, vagy támasszuk le. Így alacsony ISO érzékenységgel is fotózhatunk (ISO 100-200) Ha nem állványról fényképezünk, akkor magas ISO érzékenységet kell használni. Ezzel tudunk megfelelően szűk rekesznyílás mellett kézből is fotózni. Álljunk középre, és ügyeljünk rá, hogy a gépet ne billentsük meg oldalra. Lehetőleg előre vagy hátra se. Így kapunk korrekt, egyenesen álló, torzulásoktól mentes teret. Várjuk meg, amíg a vendégek kimennek a képből, legalábbis az előtérből.
A helyszín egy szálloda aulája. Nagy, magas nyitott tér, oldalt oszlopok, szemben lépcső. Felül az ablakokból viszonylag sok nappali fény jön. Oldalt vannak lámpák, de csak kis részleteket világítanak meg. A falak és az alsó csempe világos, fehér színű.
Gyújtótávolság, élesség
A nagy térre való tekintettel erős nagy látószögű objektívet érdemes használni, 15-20 mm (ekvivalens) gyújtótávolsággal. Vannak közeli és nagyon távoli témarészletek is. Ezért nagy mélységélességre van szükség. Ennek érdekében előnyös a közepes rekesznyílás, legalább F/8. Az élességet legjobb az első oszlop távolságára, tehát az első oszlopra beállítani.
Beállítások, gyakorlat
A helyiség legnagyobb részét a külső fény világítja meg, ezért a nappali fény fehéregyensúly a legjobb. A lámpával megvilágított részek sárgák lesznek, de ez nem baj, segíti a hangulatot. Használjunk rekesz előválasztásos automata üzemmódot. A falak és az alsó csempe nagyon világosak, ezért állítsunk be plusz expozíció korrekciót (+0,33, +1 Fé). Ha az automata 1/30, vagy hosszabb záridőt állít be, tegyük a fényképezőt állványra, vagy támasszuk le. Így alacsony ISO érzékenységgel is fotózhatunk (ISO 100-200) Ha nem állványról fényképezünk, akkor magas ISO érzékenységet kell használni. Ezzel tudunk megfelelően szűk rekesznyílás mellett kézből is fotózni. Álljunk középre, és ügyeljünk rá, hogy a gépet ne billentsük meg oldalra. Lehetőleg előre vagy hátra se. Így kapunk korrekt, egyenesen álló, torzulásoktól mentes teret. Várjuk meg, amíg a vendégek kimennek a képből, legalábbis az előtérből.
Technikai adatok:
Gyújtótáv.: 15 mm (ekviv.)
ISO: 1600
Rekesz: F/8
Záridő: 1/30 mp
Fehéregyensúly: fnappali fény
Expo. kompenzáció: + 0,77 Fé
Tag:written